• ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
    link
    fedilink
    arrow-up
    9
    arrow-down
    1
    ·
    2 months ago

    Jeg er bare træt af, at hvis jeg skylder banken penge så er deres attitude “BETAL INDEN 48 TIMER ELLER VI SMADRER DIG!!!”, men når de skal frigive eller overføre mine penge til mig, så er det mere “rooo på søster…mañana, mañana vi når det når vi når det”

    • HejMedDig
      link
      fedilink
      arrow-up
      7
      ·
      2 months ago

      Alle borgere burde have ret til at have en konto i Nationalbanken, til deres ind- og udlånsrenter, med tilhørende Visa Dankort, så man ikke behøvede at finansiere de kommercielle bankers spekulation. Det burde introducere noget reel konkurrence, hvis de kommercielle banker ville have en som kunde

    • President_PyrusMA
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      arrow-down
      5
      ·
      2 months ago

      Tror du seriøst at staten vil være bedre til at drive bankerne? Det går jo super godt når staten driver virksomheder…

      • ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
        link
        fedilink
        arrow-up
        10
        arrow-down
        1
        ·
        edit-2
        2 months ago

        Tjah, det private gør ikke ligefrem et godt arbejde…eller bare middelmådigt arbejde for den sags skyld, så det er et forsøg værd vil jeg mene. Banker der ikke er drevet med fokus på profit ville være en god ting mener jeg, det er ikke smart at noget så essentielt for samfundet er drevet med fokus på at tjene penge uden omtanke.

  • Underbroen
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    2 months ago

    Hver gang jeg skal interagere med min bank får jeg lyst til at skifte. Jeg er så træt af at være i mærkværdige upersonlig "rådgiver"karrusel og af konstant at blive afkrævet de samme oplysninger.

    • dandance51OP
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      arrow-down
      1
      ·
      2 months ago

      Hvilke slags oplysninger er det, der bliver opkrævet igen og igen? Jeg har SLET ikke den oplevelse.

      Min rådgiver ville afholde ferie før hun ville kigge på finansiering af huskøb og var desuden arrogant. Jeg fik en ny rådgiver.

      • Underbroen
        link
        fedilink
        arrow-up
        6
        ·
        2 months ago

        Tre gange er vores bankrådgiver “forsvundet” uden vi var gjort opmærksom på det. “Nååårh Emil? Nej han arbejder i en anden afdeling nu”

        To gange indenfor et år har jeg skullet svare på “tilknytning til Danmark” (jeg boede længere tid i udlandet, men har været tilbage i 5 år og har nærmest ikke forladt landet siden). Tre gange har jeg skullet indsende skattepapirer, lønsedler, pensionsdokumenter og budget. De sidste tre henholdsvis i forbindelse med automatisk fornyelse af ubrugt kassekredit, lånetjek internt og eksternt.

        Jeg er med på det ikke nødvendigvis lyder af meget, men i forhold til, jeg ellers ikke har nogen interaktioner med min bank, synes jeg det er meget. Jeg er med på, at de efter finanskrisen, som de selv var skyld i, er blevet pålagt at tjekke mere og mere, men det klinger hult når man ser den ene hvidvaskskandale efter den anden og ser hvordan banker opkræver negative renter, så snart de står til et mindre millardoverskud end ventet. Hvorfor er det forbrugeren, som skal betale når bankerne tjener styrtende?

  • bstix
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    2 months ago

    Gælder det også virksomheder? Det er efterhånden et helvede at åbne en konto for en virksomhed med dokumentation for hvidvaskningregler osv. Hvilket er fair nok, men træls at gøre flere gange…

  • Marand
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    arrow-down
    1
    ·
    2 months ago

    Det lyder super må jeg sige. Nærmest alle banker har den seneste tid haft nogle vilde overskud, hvilket tyder på at der er noget galt med konkurencen i sektoren. At det er så besværligt at skifte bank har formentlig en del at sige, så dette hjælper forhåbentlig på den del.