• Underbroen
    link
    fedilink
    arrow-up
    6
    ·
    3 months ago

    Tre gange er vores bankrådgiver “forsvundet” uden vi var gjort opmærksom på det. “Nååårh Emil? Nej han arbejder i en anden afdeling nu”

    To gange indenfor et år har jeg skullet svare på “tilknytning til Danmark” (jeg boede længere tid i udlandet, men har været tilbage i 5 år og har nærmest ikke forladt landet siden). Tre gange har jeg skullet indsende skattepapirer, lønsedler, pensionsdokumenter og budget. De sidste tre henholdsvis i forbindelse med automatisk fornyelse af ubrugt kassekredit, lånetjek internt og eksternt.

    Jeg er med på det ikke nødvendigvis lyder af meget, men i forhold til, jeg ellers ikke har nogen interaktioner med min bank, synes jeg det er meget. Jeg er med på, at de efter finanskrisen, som de selv var skyld i, er blevet pålagt at tjekke mere og mere, men det klinger hult når man ser den ene hvidvaskskandale efter den anden og ser hvordan banker opkræver negative renter, så snart de står til et mindre millardoverskud end ventet. Hvorfor er det forbrugeren, som skal betale når bankerne tjener styrtende?