• Underbroen
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    2 months ago

    Hver gang jeg skal interagere med min bank får jeg lyst til at skifte. Jeg er så træt af at være i mærkværdige upersonlig "rådgiver"karrusel og af konstant at blive afkrævet de samme oplysninger.

    • dandance51OP
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      arrow-down
      1
      ·
      2 months ago

      Hvilke slags oplysninger er det, der bliver opkrævet igen og igen? Jeg har SLET ikke den oplevelse.

      Min rådgiver ville afholde ferie før hun ville kigge på finansiering af huskøb og var desuden arrogant. Jeg fik en ny rådgiver.

      • Underbroen
        link
        fedilink
        arrow-up
        6
        ·
        2 months ago

        Tre gange er vores bankrådgiver “forsvundet” uden vi var gjort opmærksom på det. “Nååårh Emil? Nej han arbejder i en anden afdeling nu”

        To gange indenfor et år har jeg skullet svare på “tilknytning til Danmark” (jeg boede længere tid i udlandet, men har været tilbage i 5 år og har nærmest ikke forladt landet siden). Tre gange har jeg skullet indsende skattepapirer, lønsedler, pensionsdokumenter og budget. De sidste tre henholdsvis i forbindelse med automatisk fornyelse af ubrugt kassekredit, lånetjek internt og eksternt.

        Jeg er med på det ikke nødvendigvis lyder af meget, men i forhold til, jeg ellers ikke har nogen interaktioner med min bank, synes jeg det er meget. Jeg er med på, at de efter finanskrisen, som de selv var skyld i, er blevet pålagt at tjekke mere og mere, men det klinger hult når man ser den ene hvidvaskskandale efter den anden og ser hvordan banker opkræver negative renter, så snart de står til et mindre millardoverskud end ventet. Hvorfor er det forbrugeren, som skal betale når bankerne tjener styrtende?