• dybberOP
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    1 year ago

    Det er utroligt irriterende at selv respektable medier som Politiken laver clickbait overskrifter OG løbende skifter overskriften og billedet på en artikel, så man kommer til at klikke ind på den igen, selvom man har læst den.

    • leds
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      De skifter løbende overskriften for at finde ud hvilken få fleste folk til at klikke på den, eller den værste(bedste) clickbait

      • Underbroen
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Det kan også sagtens være journalisten som klager til redaktøren eller jourhavende over en misvisende overskrift. Det handler ikke (kun) om clickbait.

        • dybberOP
          link
          fedilink
          arrow-up
          3
          ·
          edit-2
          1 year ago

          Det handler virkelig ofte om clickbait. Min antagelse er modsat. Ofte starter artiklerne med en beskrivende titel, hvor min antagelse er at det er den titel journalisten selv har givet artiklen. Derefter skiftes den gradvist ud med forskellige clickbait titler, hvor jeg antager de har et web redaktør team, som sidder og laver den slags micro optimeringer af forsiden for at få flere clicks.

          • Underbroen
            link
            fedilink
            arrow-up
            1
            ·
            1 year ago

            Det er sjældent journalisterne, som skriver overskrifterne på de store dagblade. Men jeg er sikker på, du har ret i din antagelse om microoptimeringer.