• leds
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    ·
    2 years ago

    De skifter løbende overskriften for at finde ud hvilken få fleste folk til at klikke på den, eller den værste(bedste) clickbait

    • Underbroen
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      2 years ago

      Det kan også sagtens være journalisten som klager til redaktøren eller jourhavende over en misvisende overskrift. Det handler ikke (kun) om clickbait.

      • dybberOP
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        edit-2
        2 years ago

        Det handler virkelig ofte om clickbait. Min antagelse er modsat. Ofte starter artiklerne med en beskrivende titel, hvor min antagelse er at det er den titel journalisten selv har givet artiklen. Derefter skiftes den gradvist ud med forskellige clickbait titler, hvor jeg antager de har et web redaktør team, som sidder og laver den slags micro optimeringer af forsiden for at få flere clicks.

        • Underbroen
          link
          fedilink
          arrow-up
          1
          ·
          2 years ago

          Det er sjældent journalisterne, som skriver overskrifterne på de store dagblade. Men jeg er sikker på, du har ret i din antagelse om microoptimeringer.