Det danske tognet halter fordi vi er ved at indhente årtiers dårlig tog-politik på få år. Der skiftes til signalsystemer der ikke hører til det 18. århundrede, der elektrificeres på tognettet og der indkøbes tog der ikke hører til midten af det 20. århundrede.
Alt sammen gør at det er en kæmpe rodebutik, vi kan ikke nøjes med at tage det i små bidder, da de nye tog ikke kan køre uden hverken det nye signalsystem eller elektrificeringen. Men om 2-3 år når det hele er ovre, så skal det nok blive godt igen.
Så kan det være at de er begyndt på en ny etape som sløver tingene lidt ned. Jeg ved at de i Aalborg er begyndt at banke master op for et par uger siden som holder hele midtbyen vågen i et par måneder.
Banedanmark og DSB er rimelig gode til at fortælle hvad der sker på de forskellige strækninger under arbejdet.
Det danske tognet halter fordi vi er ved at indhente årtiers dårlig tog-politik på få år. Der skiftes til signalsystemer der ikke hører til det 18. århundrede, der elektrificeres på tognettet og der indkøbes tog der ikke hører til midten af det 20. århundrede.
Alt sammen gør at det er en kæmpe rodebutik, vi kan ikke nøjes med at tage det i små bidder, da de nye tog ikke kan køre uden hverken det nye signalsystem eller elektrificeringen. Men om 2-3 år når det hele er ovre, så skal det nok blive godt igen.
Jeg tænkte mere på hvorfor der har været så mange forsinkelser de seneste 1-2 uger, ikke generelt.
Så kan det være at de er begyndt på en ny etape som sløver tingene lidt ned. Jeg ved at de i Aalborg er begyndt at banke master op for et par uger siden som holder hele midtbyen vågen i et par måneder.
Banedanmark og DSB er rimelig gode til at fortælle hvad der sker på de forskellige strækninger under arbejdet.