Jeg er nok en af dem det vil gå hårdt ud over hvis vi skal til at betale per km. Jeg kører langt.
Men jeg er tilhænger af et opgør med registreringsafgiften.
Jeg synes det er rimeligt nok vi i fælleskab betaler til at vejene er der og er til rådighed når vi vil bruge dem, god infrastruktur er en stor motor i vores velstand.
Jeg synes så også det er rimeligt at os der bruger vejene noget mere end gennemsnittet betaler for det.
Selvfølgelig med en hvis balance i det.
Får vi fjernet registreringsafgiften og bureaukratiet bag den, vil vi måske få bedre adgang til det europæiske brugtbils-markede og det ville give bedre biler til folket.
Jeg ser dog nogle udfordringer i forhold til trængsel i byerne, bliver mere af prisen for at have bil lagt over på at køre i den er der måske flere i de større (allerede overfyldte) byer der vil få en bil bare for at have den, just in case.
Idioterne der var årsag til vanvidsloven vil få råd til vildere biler.
Ideen med at betale en afgift baseret på co2 aftrykket på produktionen af køretøjet er måske ikke helt dum, men sandsynligvis bureaukratisk
“Road pricing” behøver ikke betyde gps overvågning af biler.
Man kan sagtens forestille sig et system ala New Zealand hvor man køber km på forhånd, og via et it system bør det være en smal sag at sammenligne antal købte og kørte km ved syn eller kontrol, og så kan man ellers sanktionere hårdt ved overtrædelser.
Så må man finde en løsning til turister, transit og lastbiler.
Kørte km kunne godt have foregået i udlandet, så der er det måske lidt svært at sammenligne ved syn. Det er måske ikke et stort problem i New Zealand, som mig bekendt er en ø. En stor del af mine kørte km er ofte i sommerferien, når vi kører sydpå.
I øvrigt, så køber jeg “pas” til bilen til mange af de andre europæiske lande, for at få lov til at køre på deres motorveje. Det system kunne måske virke i Danmark. I hvert fald for turister.
Jeg er nok en af dem det vil gå hårdt ud over hvis vi skal til at betale per km. Jeg kører langt.
Men jeg er tilhænger af et opgør med registreringsafgiften.
Jeg synes det er rimeligt nok vi i fælleskab betaler til at vejene er der og er til rådighed når vi vil bruge dem, god infrastruktur er en stor motor i vores velstand.
Jeg synes så også det er rimeligt at os der bruger vejene noget mere end gennemsnittet betaler for det.
Selvfølgelig med en hvis balance i det.
Får vi fjernet registreringsafgiften og bureaukratiet bag den, vil vi måske få bedre adgang til det europæiske brugtbils-markede og det ville give bedre biler til folket.
Jeg ser dog nogle udfordringer i forhold til trængsel i byerne, bliver mere af prisen for at have bil lagt over på at køre i den er der måske flere i de større (allerede overfyldte) byer der vil få en bil bare for at have den, just in case.
Idioterne der var årsag til vanvidsloven vil få råd til vildere biler.
Ideen med at betale en afgift baseret på co2 aftrykket på produktionen af køretøjet er måske ikke helt dum, men sandsynligvis bureaukratisk
“Road pricing” behøver ikke betyde gps overvågning af biler. Man kan sagtens forestille sig et system ala New Zealand hvor man køber km på forhånd, og via et it system bør det være en smal sag at sammenligne antal købte og kørte km ved syn eller kontrol, og så kan man ellers sanktionere hårdt ved overtrædelser.
Så må man finde en løsning til turister, transit og lastbiler.
Kørte km kunne godt have foregået i udlandet, så der er det måske lidt svært at sammenligne ved syn. Det er måske ikke et stort problem i New Zealand, som mig bekendt er en ø. En stor del af mine kørte km er ofte i sommerferien, når vi kører sydpå.
I øvrigt, så køber jeg “pas” til bilen til mange af de andre europæiske lande, for at få lov til at køre på deres motorveje. Det system kunne måske virke i Danmark. I hvert fald for turister.
Som det er i dag er afgiften jo også bedøvende ligeglad med om du kører på ferie i udlandet 😉
Men jeg forstår hvad du mener.