Nummer 9 kan godt nok blive et shitshow for kunden/brugeren…bankerne er ikke ligefrem kendt for at være håndtere de her ting godt, så hvis de fryser dine konti, så skal de kunne åbne dem igen med det samme, også uden for almindelig kontortid, ikke noget med 24-48 timers (eller mere) forsinkelse. De bør helt sikkert også ringe til kunden med det samme de fryser konti, igen også uden for almindelig kontortid.
De kan allerede fastfryse ved mistanke om svindel, jeg fik for en del år siden annulleret nogle betalinger automatisk af banken. De informerede mig ikke, så jeg stod pludselig med håret i postkassen og kunne ikke få mine ting udleveret fordi de jo ikke var betalt som jeg ellers troede.
Jeg tror langt hen ad vejen de her scams lykkedes fordi folk ikke er kritiske overfor hvad de foretager sig og ikke tænker sig om. Det kan formentlig løses i høj grad ved bare at uddanne/informere folk om hvordan de skal reagere. Altid check links inden du trykker, aldrig opgive noget som helst til nogen som ringer til dig, aldrig tryk på links i mail fra f.eks. “skat” men gå selv ind på skat.dk…helt simple tiltag som alle kan finde ud af.
#9 Vil være en katastrofe. Bankerne ville lave så mange fejl pga transaktioner på nettet, og vupti, så har man ikke adgang til sin konto i et par dage.
Nr. 9 eksisterer allerede. Jeg fik fastfrosset min konto ved min gamle bank efter et køb ved en webshop og fik en besked om at jeg skulle kontakte dem (hvilket jeg gjorde med det samme udenfor normal åbningstid). Jeg sagde at det var mig der lavede det sidste køb der blev flagged og besvarede et par spørgsmål om andre transaktioner for at bekræfte min identitet og 5min senere blev transaktionen gennemført og min konto lukket op igen og jeg kunne bekymringsfrit fortsætte min bytur.
Nummer 9 kan godt nok blive et shitshow for kunden/brugeren…bankerne er ikke ligefrem kendt for at være håndtere de her ting godt, så hvis de fryser dine konti, så skal de kunne åbne dem igen med det samme, også uden for almindelig kontortid, ikke noget med 24-48 timers (eller mere) forsinkelse. De bør helt sikkert også ringe til kunden med det samme de fryser konti, igen også uden for almindelig kontortid.
De kan allerede fastfryse ved mistanke om svindel, jeg fik for en del år siden annulleret nogle betalinger automatisk af banken. De informerede mig ikke, så jeg stod pludselig med håret i postkassen og kunne ikke få mine ting udleveret fordi de jo ikke var betalt som jeg ellers troede.
Jeg tror langt hen ad vejen de her scams lykkedes fordi folk ikke er kritiske overfor hvad de foretager sig og ikke tænker sig om. Det kan formentlig løses i høj grad ved bare at uddanne/informere folk om hvordan de skal reagere. Altid check links inden du trykker, aldrig opgive noget som helst til nogen som ringer til dig, aldrig tryk på links i mail fra f.eks. “skat” men gå selv ind på skat.dk…helt simple tiltag som alle kan finde ud af.
#9 Vil være en katastrofe. Bankerne ville lave så mange fejl pga transaktioner på nettet, og vupti, så har man ikke adgang til sin konto i et par dage.
Nr. 9 eksisterer allerede. Jeg fik fastfrosset min konto ved min gamle bank efter et køb ved en webshop og fik en besked om at jeg skulle kontakte dem (hvilket jeg gjorde med det samme udenfor normal åbningstid). Jeg sagde at det var mig der lavede det sidste køb der blev flagged og besvarede et par spørgsmål om andre transaktioner for at bekræfte min identitet og 5min senere blev transaktionen gennemført og min konto lukket op igen og jeg kunne bekymringsfrit fortsætte min bytur.