Museum Helsingør har lanceret “To Prompt or Not to Prompt,” en AI-baseret byhistorieguide, udviklet i samarbejde med Digital Impact ApS. AI’en, trænet med over 18.000 sider af historisk materiale, gør det muligt for besøgende at lære om steder som Kronborg Slot og den gamle bydel ved at scanne QR-koder.

Museumsdirektør Sebastian Gyrst-Longsig Christensen ser projektet som en måde at tilgængeliggøre museets samling på en interaktiv måde. Projektet, som har kostet omkring 600.000 kroner og er egenfinansieret, tilbyder gratis brug af guiden. Tilgængelig på 20 sprog, kan museet spore brugen via QR-koder for at forbedre oplevelsen baseret på data.

  • SorteKaninMA
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    3 months ago

    Det er fordi de generelt har mere information at trække på og derfor ikke behøver at opfinde lige så meget. Der er klart mere hallucination med en kort uspecifik prompt end med en lang, detaljeret prompt. Det er i hvert fald min teori. Men jeg er ikke ekspert eller noget.