Jeg har hele tiden undret mig over hvordan nogle af de nye biler med led er blevet godkendte.
Nogle af dem er bare permanent alt for onde. Og andre af dem er alt for lang tid om at blende ned. Specielt hvis man møder hinanden i et skarpt sving eller lige over en bakketop.
Jeg mener at have læst et sted at EU regler omkring lyset på bilen omhandler watt og ikke lumen, det vil så sige at nu hvor man kører med led så kan man virkelig få smæk på lyset med de samme watt i stedet for at det er lumen der bliver kigget på, måske er det det som man vil til at kigge på, men det tager jo år før det bliver vedtaget.
Og ja de “intelligente” nedblændende lygter er lige de splitsekunder for lang tid om at blænde ned.
Jeg har hele tiden undret mig over hvordan nogle af de nye biler med led er blevet godkendte.
Nogle af dem er bare permanent alt for onde. Og andre af dem er alt for lang tid om at blende ned. Specielt hvis man møder hinanden i et skarpt sving eller lige over en bakketop.
Jeg mener at have læst et sted at EU regler omkring lyset på bilen omhandler watt og ikke lumen, det vil så sige at nu hvor man kører med led så kan man virkelig få smæk på lyset med de samme watt i stedet for at det er lumen der bliver kigget på, måske er det det som man vil til at kigge på, men det tager jo år før det bliver vedtaget.
Og ja de “intelligente” nedblændende lygter er lige de splitsekunder for lang tid om at blænde ned.