Navnene på de tocifrede tal er helt ulogiske og følger ikke titalssystemets overskuelige opbygning. Præsenterer man børn for matematiske talord i stedet, er det lettere for dem at lære at regne.
Der er ikke umiddelbart nogen hård empiri, men bygger på udtalelser fra lærere og elever. Jeg har dog kun skimmet, så det kan være jeg har misset noget
Tak! Fint at læse kilden, synes egentligt det ser lovende ud, men det skal vel gentages i større målestik før man gør noget drastisk på baggrund af det.
Jeg er altid skeptisk når forskere i andet end sprog udtaler sig om sprog. Jeg vil gerne se deres empiri.
Her er vist nok link til det studie som Morten Misfeldt refererer til: https://forskning.ku.dk/soeg/result/?pure=da%2Fpublications%2Ffrom-theory-to-praxis(011ab9d6-a7b2-446b-b3d6-c72603a6f292).html
Der er ikke umiddelbart nogen hård empiri, men bygger på udtalelser fra lærere og elever. Jeg har dog kun skimmet, så det kan være jeg har misset noget
Tak! Fint at læse kilden, synes egentligt det ser lovende ud, men det skal vel gentages i større målestik før man gør noget drastisk på baggrund af det.