- Jeg har købt dem for SEO-optimering. Så er der flere hjemmesider, der linker over til min, siger han.
SEO står for søgemaskineoptimering. Hver gang en anden hjemmeside linker til for eksempel personligrevisor.dk, tolker Google det som en anbefaling, når den rangerer dine hjemmesider.
Er det her ikke at vildlede forbrugeren?
- Jeg ved nu ikke, om det er vildledende. Jeg bruger dem jo kun for SEO-optimering, siger Ulrik Frandsen.
Men når du køber et mærke, der hedder “Stop papirspild”, og du godt kan se, at der ikke er krav til, hvor meget du skal nedbringe dit papirforbrug med, så må det vel have slået dig, at det ikke var helt gennemskueligt for forbrugeren?
- Nej, nej, overhovedet ikke. Det handler om SEO-optimering.
Måske revisoren her skulle tage og føre et regnskab over hans selvindsigt - jeg tror der er underskud.
Hans modstand overfor overhovedet at engagere med premisset om at brugere kunne misforstå mærket får mig til at tænke at han godt kunne se det hvis han ville, men med virkelig ikke har lyst.
Hvis jeg får brug for en revisor så tror jeg at det bliver Ulrik. Genialt træk at score gratis reklame på den her måde.