Der er stadig få brugere, men skaberne af to danske sociale medier mener, det er tid til et opgør med Meta, TikTok og Snapchat og deres fastholdelsesmekanismer.
En anden anke. Artiklens hovedformål, at dømme efter titlen, har at gøre med, at minimere tiden man bruger online. På det punkt kan jeg godt se hvorfor Oase er der. Stifteren flugter bevidst efter at lave et produkt der ikke har gamificeringselementer, ikke belønner brugeren for at bruge mere tid på, eller skrive mange beskeder på, platformen, og generelt bare gør, at platformen bruges til at arrangere møder i meatspace, og ikke istedet mødes i cyberspace.
Jeg kan bare ikke se hvordan socii.dk lever op til den vinkel. Er det foreningsvinklen? Det at der ikke er boostede reklamer?
Kunne ikke have sagt det bedre. Det er virkelig frustrerende at se hvordan journalistikken tager det øverste lag uden at grave en centimeter dybere. Men sådan er det jo nok med næsten alle emner.
En anden anke. Artiklens hovedformål, at dømme efter titlen, har at gøre med, at minimere tiden man bruger online. På det punkt kan jeg godt se hvorfor Oase er der. Stifteren flugter bevidst efter at lave et produkt der ikke har gamificeringselementer, ikke belønner brugeren for at bruge mere tid på, eller skrive mange beskeder på, platformen, og generelt bare gør, at platformen bruges til at arrangere møder i meatspace, og ikke istedet mødes i cyberspace.
Jeg kan bare ikke se hvordan socii.dk lever op til den vinkel. Er det foreningsvinklen? Det at der ikke er boostede reklamer?
Kunne ikke have sagt det bedre. Det er virkelig frustrerende at se hvordan journalistikken tager det øverste lag uden at grave en centimeter dybere. Men sådan er det jo nok med næsten alle emner.
Og ja jeg ved heller ikke hvordan SOCii passer ind i den der vinkel. Det er også forkert at der ikke er reklamer, virksomheder kan betale for at blive vist.