Kan du så garantere, at der vil være færre aflyste fly, når den her ændring kommer?
Jeg kan garantere, at luftfartsselskaberne vil gøre alt, hvad de overhovedet kan inden for fem timer for at få et fly frem, så passagerne kan komme sikkert hjem, som de har købt og betalt en billet for, siger Mathias Milling.
Men de gør vel allerede alt hvad de kan for at få et fly frem, bare inden for tre timer? Jeg har altså virkelig svært ved at se, hvordan det her nogensinde kan være til fordel for forbrugerne. Ham Mathias virker som en der er fuld af lort og han ved det godt.
Jeg har altså virkelig svært ved at se, hvordan det her nogensinde kan være til fordel for forbrugerne
I princippet ville de penge der ikke gives i kompensation jo så gå til at gøre flyrejserne billigere. Så i teorien ville du få billigere billetter men hvis du er 4 timer forsinket så er det bare ærgerligt.
I teorien. Jeg tror ikke det holder en dyt i praksis. Desuden er det da langt bedre at man “deler” den udgift med kompensation udover alle flybilletter, som en slags forsikring, i stedet for at man bare skal krydse fingre for at man ikke bliver forsinket. Hvis flyselskaberne synes det er for dyrt at kompensere, så må de jo investere i at få færre forsinkelser.