Jeg har altså virkelig svært ved at se, hvordan det her nogensinde kan være til fordel for forbrugerne
I princippet ville de penge der ikke gives i kompensation jo så gå til at gøre flyrejserne billigere. Så i teorien ville du få billigere billetter men hvis du er 4 timer forsinket så er det bare ærgerligt.
I teorien. Jeg tror ikke det holder en dyt i praksis. Desuden er det da langt bedre at man “deler” den udgift med kompensation udover alle flybilletter, som en slags forsikring, i stedet for at man bare skal krydse fingre for at man ikke bliver forsinket. Hvis flyselskaberne synes det er for dyrt at kompensere, så må de jo investere i at få færre forsinkelser.
I princippet ville de penge der ikke gives i kompensation jo så gå til at gøre flyrejserne billigere. Så i teorien ville du få billigere billetter men hvis du er 4 timer forsinket så er det bare ærgerligt.
I teorien. Jeg tror ikke det holder en dyt i praksis. Desuden er det da langt bedre at man “deler” den udgift med kompensation udover alle flybilletter, som en slags forsikring, i stedet for at man bare skal krydse fingre for at man ikke bliver forsinket. Hvis flyselskaberne synes det er for dyrt at kompensere, så må de jo investere i at få færre forsinkelser.