• core_of_arden
    link
    fedilink
    arrow-up
    1
    arrow-down
    1
    ·
    16 hours ago

    Jeg undre mig lidt her. Jeg tager det lige fra en ende af.

    Du er uenig med mig, men du skriver jo selv, at jeg ikke uddyber hvad årsagen er. Altså, jeg fortæller ikke engang hvad årsagen er, men alligevel er du uenig med mig. Hvordan ved du at du er uenig med mig, når jeg ikke skriver en årsag?

    Sagen er den, at de ikke sætter fokus på problemet. Hvis de bare gjorde det, så ja, så var det godt.

    De forslår vedtag som kan forbedre situationen, men alle ved, at symptombehandling måske dæmper lidelsen, men det helbreder ikke problemet.

    Skal vi være helt nøgterne, så er det ikke et kundeproblem, at nogle kunder er grove. Det er et problem for de ansatte, ikke for de kunder.

    Problemet er den bagvedliggende årsag til at nogle kunder er grove. Måske skulle jeg sige “de” bagvedliggende årsager, for der er jo ikke kun én, med mindre man groft generalisere…

    • H2SO4
      link
      fedilink
      arrow-up
      6
      arrow-down
      1
      ·
      15 hours ago

      Jeg er uenig i dit udsagn om at det ikke er et kundeproblem.

      Skal vi være helt nøgterne, så er det ikke et kundeproblem, at nogle kunder er grove. Det er et problem for de ansatte, ikke for de kunder.

      Udover selvmodsigelsen forstår ikke hvad du mener. Det minder lidt om victimblaming (i mangel på et bedre og mindre hysterisk ord). Hvordan er det den ansattes problem at en kunde har et problem med temperamentet?

      Problemet er den bagvedliggende årsag til at nogle kunder er grove. Måske skulle jeg sige “de” bagvedliggende årsager, for der er jo ikke kun én, med mindre man groft generalisere…

      Som er…? Jeg gætter på du mener at der er dårligere service, eller hvad?

      Problemet er stigende og det er selvfølgelig ikke okay. Som artiklen hentyder til er der kommet en grovere tone overordnet, fra kunder. Hvad fanden kilden er, ved jeg ikke. Er ikke sikker på jeg er enig med deres sociale medier forklaring.

      Men altså… Hvis du ikke har tålmodighed til at stå i en kø eller vente på en medarbejder tjekker noget for dig, så sæt dog din kurv og pis af. Jeg forstår ikke hvorfor man skal lave en scene, og nedgøre et andet menneske på en måde der får dem til at bryde sammen. Man har nul empati hvis man opfører sig sådan og tror butiksmedarbejdere er sine undersåtte.

      • core_of_arden
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        arrow-down
        2
        ·
        5 hours ago

        Det er nu ren logik. Hvem har problemet her? Er det den kunde der taler grimt til en ansat, der her brokker sig, eller er det de ansatte? Det er de ansatte. Så hvem er det der står med problemet? Det er heller ikke alle kunder der gør sådan, ergo er det ikke et “kundeproblem”.

        Det er victimblaming, når du bebrejder de mennesker der måske lider af stress, angst, en psykose, dyb sorg, fysiske (og måske terminale) sygdomme, som de ikke kan få den nødvendige hjælp til, fordi de reagere ved at tale grimt overfor andre. Du siger at kunden har et problem med deres temperament, men det er bestemt ikke sikkert. De få kunder der taler grimt til de ansatte har problemer - men sjældent med deres temperament. Ubalancen ligger oftest et helt andet sted - som jeg allerede har skrevet om.

        Det er dårlig stil at gætte på andre vegne, men jeg er glad for at du gør det, fordi det viser mig hvilke fordomme du sidder med, om mig eller dem.

        Nej, du ved ikke “hvad fanden kilden er”, og jeg kan se at du heller ikke er interesseret i at finde ud af det, men mest af alt er du interesseret i at kritisere symptomerne, frem for netop at finde årsagen, eller arbejde med den.