
Jeg er uenig i dit udsagn om at det ikke er et kundeproblem.
Skal vi være helt nøgterne, så er det ikke et kundeproblem, at nogle kunder er grove. Det er et problem for de ansatte, ikke for de kunder.
Udover selvmodsigelsen forstår ikke hvad du mener. Det minder lidt om victimblaming (i mangel på et bedre og mindre hysterisk ord). Hvordan er det den ansattes problem at en kunde har et problem med temperamentet?
Problemet er den bagvedliggende årsag til at nogle kunder er grove. Måske skulle jeg sige “de” bagvedliggende årsager, for der er jo ikke kun én, med mindre man groft generalisere…
Som er…? Jeg gætter på du mener at der er dårligere service, eller hvad?
Problemet er stigende og det er selvfølgelig ikke okay. Som artiklen hentyder til er der kommet en grovere tone overordnet, fra kunder. Hvad fanden kilden er, ved jeg ikke. Er ikke sikker på jeg er enig med deres sociale medier forklaring.
Men altså… Hvis du ikke har tålmodighed til at stå i en kø eller vente på en medarbejder tjekker noget for dig, så sæt dog din kurv og pis af. Jeg forstår ikke hvorfor man skal lave en scene, og nedgøre et andet menneske på en måde der får dem til at bryde sammen. Man har nul empati hvis man opfører sig sådan og tror butiksmedarbejdere er sine undersåtte.
Jeg har slet ikke tænkt på det som en mulighed. Har selvfølgelig hørt om det for længe siden.
Har lige købt togbillet fra hovedstadsområdet til Aalborg den anden dag, og skal hjem ~et par uger senere. Er vildt imponeret over priserne Og det kunne sgu da være hyggeligt at have en “rejsekammerat”!
Har oprettet en søgeagent (tror jeg de kaldte det), Aalborg->Hovedstadsområdet i Juli.
Håber helt vildt at det ikke er en service der går i glemme!