• VonReposti
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    8
    ·
    edit-2
    1 year ago

    Et skridt i den rigtige retning. Adfærdsbaseret markedsføring er potentielt skadeligt og konkurrenceforvridende.

    2020’erne bliver et spændende og måske endda skelsættende årti for privatlivet med al den fokus der er på big tech i øjeblikket.

    • SorteKaninOPMA
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      6
      ·
      1 year ago

      Der står det her i kilden:

      Vedtaket gjelder fra 4. august og varer i tre måneder eller frem til Meta kan vise at de har innrettet seg på en lovlig måte. Dersom Meta ikke retter seg etter vedtaket, risikerer selskapet tvangsmulkt på opptil én million kroner per dag. Vedtaket fra Datatilsynet gjelder kun brukere i Norge.

      Jeg forstår det heller ikke rigtig. Det lyder som om det ikke er et forbud men en advarselsperiode. Hvis de ikke retter ind inden oktober, så er der bøder hver dag.

      • humanplayer2
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        2
        ·
        1 year ago

        Fra den her forstod jeg det som om at Norge kun må lave det der ban i tre måneder, da det er en EU ting, hvor der allerede er en beslutning ude som Meta har appelleret, og i mellemtiden kan jeg Norge så trække i en midlertidig bremse.

      • SorteKaninOPMA
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        1 year ago

        Det vil sige at man har lavet en afvejning af Meta og brugernes interesser og afgjort at et midlertidigt forbud mod Meta er proportionalt i forhold til den skade brugerne lider mens sagen kører.

        De undervurderer tydeligvis den skade brugerne lider hvis de mener det forbud er proportionelt i forhold til 😅