• RedAle
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    6 hours ago

    Kan vi ikke alle blive enige om at det ikke er OK at opføre sig sådan? Og kan vi måske blive enige om at hvis vi oplever denne type opførsel, så siger vi noget til vedkommende? Eller i det mindste bare holder øje, eller finder en anden ansat, i tilfælde at det eskalerer? Hvis vi bare ignorerer det når det sker, så bliver det kun værre.

    Jeg har endnu aldrig oplevet denne slags opførsel, men hvis jeg en dag gør, så håber jeg at jeg har modet til at sige noget.

    • core_of_arden
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      6 hours ago

      Jeg har flere gange oplevet at kunder taler grimt til de ansatte. Faktisk oftest pga. af racisme. Jeg har altid forsvaret den ansatte - ikke fordi de var den ansatte, men fordi de var den uskyldige part. Havde en ansat talt så grimt til en kunde (hvilket jeg har oplevet en gang i Netto), så forsvarer jeg også kunden. Opførslen er ikke i orden.

      Men at den ikke er i orden, betyder ikke at den ikke kan forklares. Og forklaring er ikke kun et forsvar, det er en konstatering af hvad der sker, så man kan handle på det og ændre det.