Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der kan snakkes om alt og intet.

Denne tråd oprettes automatisk af botten hver fredag kl 6.

Hvis du har spørgsmål til botten eller ønsker at bruge den på et fælleskab, så skriv til @President_Pyrus@feddit.dk.

God weekend!

  • KlorofylMA
    link
    fedilink
    arrow-up
    8
    ·
    edit-2
    4 hours ago

    Jeg bestiller en ovn i Elgiganten gennem en erhvervsaftale.

    Efter nogle timer skriver Elgiganten:

    "

    Goddag!

    Jeg kan se at vi ikke kan levere den ønsket ovn til jer, da den ikke et tilgængelig.

    Ønsker du at jeg ser om vi har et alternativt vi kan levere? eller skal jeg blot annullere ordren?

    Go’ dag til dig!

    "

    Det er så irriterende. Har brugt dyrebar tid på at finde den rigtige ovn. Hvorfor er produktet udstillet på deres hjemmeside hvis det ikke findes? Jeg har tjekket lagerstatus online, og kan se at der er plus 5 tilgængelige i en af deres forretninger.

    UPDATE:

    EG skriver! "

    Hej Klorofyl,

    Jeg den er lige på lager i en enkelt af vores butikker, men vi har ikke mulighed for at levere den derfra.

    Det var derfor jeg blot sagde vi ikke har den tilgængelig, det skulle jeg nok haft tydeliggjort.

    Jeg kan sende denne ud til jer, da vi har den på lager:

    https://www.elgiganten.dk/erhverv/product/hvidevarer/ovn-komfur/ovn/miele-ovn-h-2455-b-active/753682

    "

    Ovnen de kan sende ud er 800 kr dyrere end den jeg oprindeligt ville have, og også samtidig et lavere niveau / dårligere ovn. Det lader til at EG gør præcis det de blev afsløret i i et dokumentarprogram for nogle år siden.

    • SorteKaninMA
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      3 hours ago

      Det lader til at EG gør præcis det de blev afsløret i i et dokumentarprogram for nogle år siden.

      Burde næsten skrive til DR igen og påpege det igen. Eller forbrugerombudsmanden eller noget.

    • farsinuce
      link
      fedilink
      arrow-up
      5
      ·
      edit-2
      4 hours ago

      Ja, det er helt standardprocedure. Du er lokket i fælden og kan nu prakkes et ringere produkt på, da du allerede er “inde”, og dermed har lidt goodwill, der kan udnyttes. Der sidder et hold ungarbejdere klar ved et tilkøbt callcenter til at hjælpe dig med at give [forretningen] den bedst mulige avance. 👍

      Har oplevet noget lign., bare ved Skousen. Og @president_pyrus nævner rigtigt nok, at emnet blev dækket i Kontant for år tilbage. Episoden er ikke længere på DR’s hjemmeside, men der er en artikel: https://www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/tidligere-ansat-i-power-salgsstrategien-bygger-paa-lyve-kunderne

      • KlorofylMA
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        4 hours ago

        Graver lidt mere. Det er sgu for meget. Har aldrig før oplevet at butikker nægter at sælge produkter der er tilgængelige! På mandag skriver de vel bare at den er solgt til en anden og at de aldrig får den på lager igen. Det er godt nok spild af tid.

        Og for dem dumt - de har landet en lukrativ monopolagtig indkøbsaftale med en kommune, og så spilder de min tid på deres lallende latterlige salgsteknikker.

    • MummifiedClient5000
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      4
      ·
      6 hours ago

      Jeg ville høre hvad de tilbyder som erstatning og så prøve at presse dem på prisen.

    • SorteKaninMA
      link
      fedilink
      arrow-up
      9
      ·
      10 hours ago

      Efter alle de ting jeg har hørt, så er Elgiganten og Power nærmest svindlere. Jeg prøver at gå efter mere respektable sider der kun er online, de plejer at være bedre. Fx computersalg.dk

      • Fugtig Fisk
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        9 hours ago

        Jeg nægter konsekvent at bruge Elgiganten selv om de måske har varen til billigste pris… Til nød kan jeg acceptere Power, men er ikke meget for det.

    • President_PyrusMA
      link
      fedilink
      arrow-up
      5
      ·
      10 hours ago

      Blev de ikke hevet gennem Kontant på DR på grund af sådan noget for nogle år siden?

      • KlorofylMA
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        8 hours ago

        Det var også min tanke. Men håbede man blev behandlet anderledes som erhvervskunde. Det er godt nok useriøst. Jeg endte med at ringe til den afdeling der skulle have ovnen hjemme, og de bekræftede at den var på lager. Dette har jeg skrevet til personen der skrev til mig at ovnen var utilgængelig. så må vi se hvor den lander.

      • Fugtig Fisk
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        9 hours ago

        Var det ikke Power der gjorde det?

        Jeg syntes overordnet at de to firmaer er en og samme firma om end ikke juridisk så på alle andre parametre

        • President_PyrusMA
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          7 hours ago

          Jeg tror nok at begge svindlerfirmaer var med i det afsnit, og med samme fremgangsmåde.