Hvis du tror de unge ikke kan finde ud af at bruge en telefon fordi de ikke må bruge den i skolen, så undervurderer du i den grad unge mennesker. Det handler ikke om at svække de unges læring.
Mobilen er en evig distraherende faktor. OGSÅ i virksomheder. Det er ikke selve teknologiens skyld, men afhængighedsskabende software, der dominerer smartphones idag.
Du lyder enormt bitter på din egen skolegang. Tror du ærligt at den havde været bedre af at alle havde kameraer i lommen og Snapchat? :-) Jeg tror det næppe.
Mobilen forstyrrer undervisningen, og softwaren hører ikke hjemme i skolen. Der kan bestemt være situationer, hvor en skærm giver mening i undervisningen, men en privat telefon bør ikke være en del af det.
Mine piger (især den ene) bliver meget tvær på de dage, hvor de har brugt iPad både i historie, dansk og matematik. Det er ensformigt, nemt for lærerne, og ligesom tavleundervisning begrænser det læringsformen til bestemte typer indlæring. Dermed risikerer man at tabe en gruppe børn, hvis man læner sig for meget op ad én metode. Skærmbrugen er efter min mening løbet løbsk, både i timerne og i frikvartererne.
Personligt bakker jeg op om et forbud mod mobiltelefoner i skolen.
Jeg er rygende uenig.
Hvis du tror de unge ikke kan finde ud af at bruge en telefon fordi de ikke må bruge den i skolen, så undervurderer du i den grad unge mennesker. Det handler ikke om at svække de unges læring.
Mobilen er en evig distraherende faktor. OGSÅ i virksomheder. Det er ikke selve teknologiens skyld, men afhængighedsskabende software, der dominerer smartphones idag.
Du lyder enormt bitter på din egen skolegang. Tror du ærligt at den havde været bedre af at alle havde kameraer i lommen og Snapchat? :-) Jeg tror det næppe.
der rammer du noget af humlen.
Mobilen forstyrrer undervisningen, og softwaren hører ikke hjemme i skolen. Der kan bestemt være situationer, hvor en skærm giver mening i undervisningen, men en privat telefon bør ikke være en del af det.
Mine piger (især den ene) bliver meget tvær på de dage, hvor de har brugt iPad både i historie, dansk og matematik. Det er ensformigt, nemt for lærerne, og ligesom tavleundervisning begrænser det læringsformen til bestemte typer indlæring. Dermed risikerer man at tabe en gruppe børn, hvis man læner sig for meget op ad én metode. Skærmbrugen er efter min mening løbet løbsk, både i timerne og i frikvartererne.
Personligt bakker jeg op om et forbud mod mobiltelefoner i skolen.