En erhvervsdrivende forening hvori jeg sidder i bestyrelsen vil gerne klage over en tjenesteydelse som vi mener aldrig blev udført som aftalt. Vi har klaget til sælger, men de var uenige, så nu leder vi efter muligheder for at tage klagen videre.
Jeg har kigget på Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet, men det materiale jeg har fundet henvender sig til privatpersoner, så jeg er i tvivl om de vil behandle vores sag.
Er der nogen der har erfaring med noget lignende, eller som ved hvordan man kan klage som forening?
Det eneste jeg lige ved er en civil retssag. Men det koster sikkert en del. Alt efter beløbet, så kan det være at I måske bør rådføre jer med en advokat.
Jeg kender i hvert fald ikke lige nogle klagenævn, der håndterer klager fra virksomheder, som det her jo egentlig er.
Jeg tænker at næste skridt er at kontakte en advokat og gå rettens gang.
Advokat lyder som en ide men inden man bruger penge på den slags ville det nok give mening at spørge mæglingsteamet du nævner.