• LimfjordenOP
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    4
    arrow-down
    1
    ·
    1 year ago

    I og med at Odderen er en rødisteart, udpegningslisteart of bilag 4 art, synes jeg det er mærkeligt at Danmarks Naturfredningsforening udtaler:

    Så vores holdning er, at de skal tage hensyn til dem og - i det mindste - lave en form for faunapassage. Og det bliver man i øvrigt også nødt til at hensyn til de store flokke af rådyr på øen, tilføjer han.

    I stedet for bare kategorisk at være imod motorvejen, når den nu kan bygges så mange andre, bedre steder.

    P.S. Der kommer snart en VVM-høring hvor man kan skrive høringssvar. Vi har brug for at så mange som muligt svarer og forholder sig til undersøgelsen, om man er for eller imod. Jeg håber den har taget odderne i betragtning, for hvis den ikke har, vil jeg helt klart kræve det.

    • Underbroen
      link
      fedilink
      arrow-up
      4
      arrow-down
      1
      ·
      1 year ago

      Den forbindelse er simpelthen også en skamplet. Jeg forstår ikke, at den blev vedtaget.

        • LimfjordenOP
          link
          fedilink
          dansk
          arrow-up
          1
          ·
          edit-2
          1 year ago

          Vejdirektorates egne beregninger viser at Egholmlinjen kun vil reducere trafikmængden med 24% i 2030. Altså vil 76% stadig benytte tunnellen:

          Tilsvarende viser trafikmodellen, at Egholmlinjen aflaster Limfjordstunnelen med 23.000 køretøjer i døgnet svarende til 24% færre køretøjer sammenlignet med trafikken i 2030 uden en ny limfjordsforbindelse.

          Hvorfor så ikke bygge et rør mere, når folk alligevel vil den vej?

    • LimfjordenOP
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Det rigtige problem er at størstedelen af Aalborgs levebrøds politikere bor i det højrøvede Hasseris, og derfor måske bliver påvirket af lidt fjern støj.

      Men det er jo netop dem der gerne vil have den bygget?

      Problemet er at 60% af Aalborgs borgere er imod motorvejen over Egholm (jeg tror nok at 40% af dem er generelt imod en 3. forbindelse og 20% ønsker en anden løsning) og alligevel insisteres der på at den skal være der. Der er pga. erhvervsinteresser fra City Syd og lufthavnen som bare ville elske at få deres egen motorvejsafkørsel. Jeg kan ikke se hvilken aflastning en motorvej over Egholm giver som et nyt tunnelrør ikke kunne give. Indtil for noget tid siden troede byrådet at staten ville betale motorvejsafkørslerne, hvorfor de besluttede at lægge så City Syd kunne få en. Sådan ser det ud for mig.

      Man kunne jo også, i stedet for at bruge penge på mere motorvej, udvide jernbanesporene nord for fjorden så Pandrup-boerne kan pendle ind til Aalborg, og ikke behøver køre i bil.

      Du kan have ret i at Egholm bare er en ø, og for mig er de fredede arter på øen bare et påskud for at bekæmpe erhvervsinteresserne i alt det her. Hvis byrådet lyttede til borgerne og ikke til city syd, ville der ikke være noget ballade.

      Hot take: Egholm er en fucking mark, der tilfældigvis ligger som en ø i Limfjorden.

      Når du synes at det her er den upopulære holdning, hvad er så den populære holdning?