Jeg har ellers ikke noget imod at være lidt fleksibel hvis det er noget ekstremt vigtigt ekstraordinært som har kritiske konsekvenser for nogen og ikke kan løses på anden vis, man vil jo gerne hjælpe, men det udviklede sig ret hurtigt til at der kom telefonopkald og beskeder på hver eneste fridag.
Så sagde jeg fra og det har ikke været noget problem. For ledelsen var det også mest en vanesag og at vide hvem de kan kontakte og plejer at få svar fra…
Det burde være overflødigt at lave en specifik lov om at det ikke må have konsekvenser. Problemet er jo dårlig planlægning og planlægning er et ledelsesansvar. Det er altså ledelsen som har fejlet i det øjeblik de er nødt til at ringe til én som ikke er på arbejde. Selvfølgelig kan det aldrig blive den ansattes ansvar, ligesom man heller aldrig juridisk vil kunne blive holdt ansvarlig for noget arbejde man ikke har udført når man ikke er på arbejde.
Den sørgelige årsag til at det åbenbart skal skrives ned endnu en gang er vel at der med “konsekvenser for den ansatte” menes chikane fra arbejdsgiver, hvilket selvfølgelig også er ulovligt i forvejen.
Lad os da få den lov. Det kan måske hjælpe med at italesætte og synliggøre de problemer der findes på vores fleksible og uhøjtidelige danske arbejdsmarked som desværre mange steder er præget af hamrende uprofessionelle ledelser i små og mellemstore virksomheder som ikke kender deres eget ansvar.
Problemet er jo dårlig planlægning og planlægning er et ledelsesansvar. Det er altså ledelsen som har fejlet i det øjeblik de er nødt til at ringe til én som ikke er på arbejde
Nej nej, du kan jo se her i excel-arket, at der er tid til det hele og deadlines passer nydeligt sammen som legoklodser. Det er medarbejderens skyld at de ikke overholdt tidsplanen, det passer jo perfekt på planen! /s
Jeg har selv sagt fra over for det.
Jeg har ellers ikke noget imod at være lidt fleksibel hvis det er noget ekstremt vigtigt ekstraordinært som har kritiske konsekvenser for nogen og ikke kan løses på anden vis, man vil jo gerne hjælpe, men det udviklede sig ret hurtigt til at der kom telefonopkald og beskeder på hver eneste fridag.
Så sagde jeg fra og det har ikke været noget problem. For ledelsen var det også mest en vanesag og at vide hvem de kan kontakte og plejer at få svar fra…
Det burde være overflødigt at lave en specifik lov om at det ikke må have konsekvenser. Problemet er jo dårlig planlægning og planlægning er et ledelsesansvar. Det er altså ledelsen som har fejlet i det øjeblik de er nødt til at ringe til én som ikke er på arbejde. Selvfølgelig kan det aldrig blive den ansattes ansvar, ligesom man heller aldrig juridisk vil kunne blive holdt ansvarlig for noget arbejde man ikke har udført når man ikke er på arbejde. Den sørgelige årsag til at det åbenbart skal skrives ned endnu en gang er vel at der med “konsekvenser for den ansatte” menes chikane fra arbejdsgiver, hvilket selvfølgelig også er ulovligt i forvejen.
Lad os da få den lov. Det kan måske hjælpe med at italesætte og synliggøre de problemer der findes på vores fleksible og uhøjtidelige danske arbejdsmarked som desværre mange steder er præget af hamrende uprofessionelle ledelser i små og mellemstore virksomheder som ikke kender deres eget ansvar.
Nej nej, du kan jo se her i excel-arket, at der er tid til det hele og deadlines passer nydeligt sammen som legoklodser. Det er medarbejderens skyld at de ikke overholdt tidsplanen, det passer jo perfekt på planen! /s