Jeg har haft en ret hård/stressende/underlig dag på arbejdet i dag. Min manager er en idiot men kollegaerne er ellers gode og arbejdet er der ikke noget galt med som sådan. Det er ret frustrerende.

Oven i det har jeg ikke fået lønforhøjelse i år. Jeg begynder at overveje at skifte til noget andet.

Hvordan har i det med jeres job? Jeg frygter lidt at det er hamsterhjulet jeg ikke er glad for og ikke nødvendigvis den ene arbejdsplads.

  • TDCN
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    edit-2
    7 months ago

    Tildels. Man skal dog huske at græsset ikke altid er grønnere på den anden side. Der er idioter alle steder. Man må nogle gange arbejde med det man har og gøre det en lille smule bedre for sig selv hver uge.

    Jeg kan mærke at jeg selv bliver nødt til at gøre en del for at det bliver ved med at være sjovt og gå på arbejde. Det er vigtigt at man kan formulere sine frustrationer, idder og fremtidsretninger over for sin leder på en måde så det ikke bare lyder som brok. Det er en kunst at kunne og det kræver selvfølgelig også at ens leder lytter.

    Det vigtigste råd jeg kan give ud fra mine egne oplevelser er:

    Din leder er ikke nødvendigvis bedre end dig bare fordi han er leder. Stå ved dig selv og vid hvad du er værd og vid præcis hvilken værdi du bringer. Du er lige så meget værd som menneske som din leder. Derefter er det nemmere at forhandle med din leder hvis du kan observere at netop din position er en vigtig brik. Brug din position og din ekspertise og sæt en retning sammen med din leder i stedet for imod din leder, selv hvis I ikke altid er enige. Det er i sidste ende din leder som tager ansvaret. Er din leder en idiot eller taler ned til dig så find noget andet at lave eller gå til din leders leder.

    Det lyder måske lidt filosofisk og det er det nok også, men det er det jeg fortæller mig selv hver dag når arbejdet kalder. Jeg har en vigtig rolle. Jeg ved hvad jeg er værd. Jeg ved at jeg får løn for min værdi og hvis ikke jeg føler jeg gør det så siger jeg det. Hvis jeg ikke bliver hørt så skruer jeg bare min arbejdsindsats ned til det passer til lønnen. Bliver jeg bedt om at give et tidsestimat på en opgave siger jeg ofte 2 uger selv hvis jeg ved at opgaven kan gøres på en. Jeg fortæller hvilke ting kan forlænge opgaven og gør det klart at jeg ikke skal forstyrres med andre opgaver samtidig. På den måde leverer jeg altid til tiden og virker troværdig, og kan sige klart at leder var informeret på forhånd hvis opgaven blev udskudt.