Jeg har været så heldig at få en P-bøde to gange samme sted tilbage i efteråret – med lidt over en måneds mellemrum. Jeg klagede med det samme over den første, men inden jeg fik svar på klage 1, modtog jeg bøde 2. I begge tilfælde brugte jeg firmaets egen app til at registrere min parkering.

Ifølge firmaet har jeg tjekket ind det forkerte sted (zone 4401 i stedet for 4471). Problemet er bare, at på den pågældende parkeringsplads er der kun én zone tilgængelig i deres app – jeg kan ikke vælge andre zoner.

Det har siden vist sig, at det kun er et problem i deres app. Hvis jeg havde brugt en af de andre apps, var det kun den korrekte zone, der var tilgængelig. Jeg mener derfor, at jeg er uden skyld – jeg har brugt firmaets egen app og valgt den eneste mulighed, der var. Da jeg klagede over bøderne, havde jeg endnu ikke opdaget fejlen og har derfor betalt den ene bøde. Men nu, hvor jeg er blevet opmærksom på problemet, har jeg ikke i sinde at betale den anden – og vil egentlig gerne have pengene tilbage for den første.

Er der nogen af jer, der har erfaring med at klage over P-bøder og rent faktisk få medhold? Det koster et mindre gebyr at klage, så jeg er i tvivl om, hvorvidt det er pengene værd.

  • vandsjov
    link
    fedilink
    arrow-up
    9
    ·
    edit-2
    4 days ago

    Jeg fik for ikke så lang tid annulleret en bøde, fordi jeg ikke kunne se at jeg ikke måtte parkerer der. Fandt et skilt langt væk, da jeg havde fået bøden og kørte væk igen, hvilket jeg syntes var lidt røvet af dem. Skrev derfor en kort klage i retning af “Jeg kunne ikke se at jeg ikke måtte parkerer der”. Fik besked efter en måned, at der var sket en bøde-teknisk fejl, som gjorde at de annullerede bøden, men det ikke betød at jeg godt måtte parkerer der. Har ikke været forbi siden og se om de har sat flere skilte op.

    Min tanke er at altid at klage hvis der er en smule tvivl - de skal ikke have det for nemt. Der var heller ikke noget gebyr ved at klage, så det var nemt nok for mig i den situation.