Det er godt nok en katastrofe, for de som ikke er tæt på de store færdselsårer. Det bliver lige præcis selvforstærkende på flere måder: hvis der ikke kører en bus når jeg har brug for den, bliver jeg nødt til at købe en bil eller flytte hen hvor jeg ikke har brug for en bil.
Når cyklen er flad eller til reparation er jeg afhængig af en bus, som går hver ½ time. Det er allerede nederen, men nu lyder planen, at den kun skal gå en gang i timen, hvilket gør den ubrugelig i min hverdag. Suk.
Ja det er en meget ærgerlig selvforstærkende negativ spiral. Jeg bor selv et sted hvor turen på arbejde tager 30min i bil men 1t45m i tog+bus, hvis der ikke er forsinkelser eller aflysninger. Og jeg bor endda i en by med 25k indbyggere, så det er ikke en lillebitte landsby. Men den offentlige transport er allerede totalt ubrugelig medmindre man kun holder sig til byer på IC toglinen. Buslinjerne er kun brugbare inden for byskiltet, så snart man bevæger sig ud over det falder det fuldstændig fra hinanden.
Det er godt nok en katastrofe, for de som ikke er tæt på de store færdselsårer. Det bliver lige præcis selvforstærkende på flere måder: hvis der ikke kører en bus når jeg har brug for den, bliver jeg nødt til at købe en bil eller flytte hen hvor jeg ikke har brug for en bil. Når cyklen er flad eller til reparation er jeg afhængig af en bus, som går hver ½ time. Det er allerede nederen, men nu lyder planen, at den kun skal gå en gang i timen, hvilket gør den ubrugelig i min hverdag. Suk.
Ja det er en meget ærgerlig selvforstærkende negativ spiral. Jeg bor selv et sted hvor turen på arbejde tager 30min i bil men 1t45m i tog+bus, hvis der ikke er forsinkelser eller aflysninger. Og jeg bor endda i en by med 25k indbyggere, så det er ikke en lillebitte landsby. Men den offentlige transport er allerede totalt ubrugelig medmindre man kun holder sig til byer på IC toglinen. Buslinjerne er kun brugbare inden for byskiltet, så snart man bevæger sig ud over det falder det fuldstændig fra hinanden.