I gamle dage, var DSB-medarbejdere tjenestemandsansatte. Var det egentlig ikke bedre? Jeg mener, kritisk infrastruktur skal bare fungere. Det koster rigtig mange penge og ærgrelser, når folk ikke kan komme på arbejde til tiden.

  • invisi1407
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    4
    ·
    2 years ago

    Nej, det er vel lidt problemet med arbejdsnedlæggelser hvor man ikke fortæller noget om grundlaget for det andet end “uenigheder i lønforhandlinger”.

    I virkeligheden er det jo ligemeget, folk bliver sure når toget er forsinket og lige som hvis nogen blokerer vejene når folk skal hjem fra arbejde er man pisseligeglad med strejken - det gør dem egentligt bare til “bussemænd” og man kan let miste sympatien for dem.

    • Kresten
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      3
      ·
      2 years ago

      Jaer. Har hørt flere sige de ingen sympati havde for vognmændene. Har set flere artikler med vognmænd der har måttet dreje nøglen om, eller fyrre ansatte

      • invisi1407
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        2
        ·
        2 years ago

        Det er super træls, ærligt talt, men én ting der kan få folk til 100% af miste sympati for dig - ligemeget om du så har kuren for kræft, alle verdens mentale sygdomme, eller pædofili - det er når du forhindrer folk i at komme hjem fra arbejde, eller komme frem til noget andet vigtigt.

        Apropos vognmændende, så forstår jeg ikke helt hvorfor de farer sådan i flint over det - jeg må have misset noget. Hvis prisen for fragt stiger, så sendes den jo bare videre til slutkunden. Jeg forstår, at der i forvejen er en afgift på det, så administrationen af det skulle efter sigende ikke have noget yderligere overhead. Er det bare fordi de er bange for, at prisen for fragt stiger så meget at folk vælger alternativer, som f.eks. selv at hente pakker eller at man slet og ret køber mindre online? Ikke at det vedkommer denne tråd, dog.

        • SorteKaninMA
          link
          fedilink
          dansk
          arrow-up
          2
          ·
          2 years ago

          Hvis prisen for fragt stiger, så sendes den jo bare videre til slutkunden.

          Jeg tænker vel at de klager over at den ekstra fortjeneste de så får for fragten ikke går til vognmændene, men bare kasseres som ekstra profit i fragtselskaberne. De prøver jo at kæmpe for at de får de ekstra penge som deres løn.