Så er det endelig fredag! Dette er tråden, hvor der snakkes om alt og intet.

Denne stickytråd oprettes automatisk ind i mellem (https://xkcd.com/221/) af botten i lige uger, og manuelt af @pomfritten@feddit.dk i ulige uger, fredag kl. 7, hvis intet er forkert.

  • EvilCartyen
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    10 months ago

    Jeg er splittet omkring det; som anti-royalist vil jeg helst ikke gøre noget ud af det og dermed indirekte fortælle mine børn at kongehuset er en ting man skal være interesseret i. Jeg vil nødigt give det den vægt. Men det er jo samtidig en historisk begivenhed som mange kommer til at huske, og dermed en mulig fælles oplevelse de vil gå glip af hvis jeg bare forbigår det i stilhed.

    Jeg er dog temmeligt sikker på min kone overruler mig og sørger for de ser det i tv. Således overlever monarkiet nok også mig.

    • farsinuce
      link
      fedilink
      arrow-up
      5
      ·
      10 months ago

      Standpunkter og principper er gode. Overvej kompromier.

      Et bud: Fremfor at skærme børnene, kan du i stedet give dem en oplevelse, og gøre konen glad. Du kan få dine værdier i spil at introducere sund, kritisk tænkning ifm. kongehuset.

      • EvilCartyen
        link
        fedilink
        arrow-up
        7
        ·
        10 months ago

        Sikkert også sådan det ender :) Jeg er ikke i tvivl om at de nok skal ende med et balanceret syn på institutionen med tiden, men de ting vi får præsenteret som spændende eller vigtige som børn ender bare ofte med at blive accepteret ukritisk.

        • renard_roux@beehaw.org
          link
          fedilink
          arrow-up
          4
          ·
          10 months ago

          Jeg lover at vi kommer til at snakke meget om hvorfor Kongen egentlig ikke er hverken specielt vigtig, eller nødvendigvis en god idé 😉

          Jeg tror på at børn skal introduceres for så meget som muligt (inden for rimelighedens grænser), og hvis jeg selv er den der introducerer dem for ting er jeg der også til at give kontekst og perspektiv.