• Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    NCD_Lardum_AS at 2023-10-25 09:44:26+00:00 ID: k6dfct8


    Specielt i Kbh hvor der er rigtig mange studerende ville man se kæmpe spring i brug.

    Hvilket ville være godt for alle, så slippe man for dem på vejene.

    Plus den økonomiske gevinst ved at den anden del af landet kun ville være 4 timer væk istedet for 500 kr

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Skateboard_Raptor at 2023-10-25 10:04:08+00:00 ID: k6dgwmd


      Problemet er jo lidt, at man rykker folk fra gåben/cykel over på offentlig transport.

      Ja tallene er bedre, men det er ikke den type passagerer vi skal have derover.

      Man kunne betale folk per tur, men typer som mine forældre kører stadig i bil, fordi det er hurtigere, nemmere og mere komfortabelt.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        NCD_Lardum_AS at 2023-10-25 10:29:22+00:00 ID: k6dj0k7


        Kan man let cykle til uni blir man nok ved med det. Du spare ingenting ved at tage bussen, hverken tid eller penge i ret mange tilfælde.

        Tilgengæld vil det betyde at folk kan bo længere væk uden at have bil.

        Nu ved jeg godt vi lige snakkede om KBH men der stadig rigtig mange der kører både til gym og til uni i resten af landet af den simple grund det ikke kan betale sig at lade være. Gratis bus, selvom den er træls, vil bok få en ret god del til at tage den bare af den grund de har råd til flere øl om fredagen.

        Derfor jeg mente man kører det som forsøg. Ser man gode tal på hvem der tager bussen/OT kan man gøre det mere bredt.

        Blir man ved, ja så har man jo en generation af unge der altid har taget offentlig transport og derfor har stor interesse i at støtte og bruge den.

        Er måske lidt idealistisk.

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Snifhvide at 2023-10-25 10:05:48+00:00 ID: k6dh1it


      Det er rigtigt. Mit svar gik dog på det med at få biler væk fra vejene. Tilføjelse: I øvrigt tror jeg ikke, at mange politikere vil definere det som godt, at folk går fra at cykle til at tage overbringe transport. Vores sundhedsvæsen er svært overbelastet, og motion hjælper jo på alt mellem himmel og jord, så at mange studerende vil bruge det i stedet for cyklen, vil nok snarere blive set som et modargument.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        NCD_Lardum_AS at 2023-10-25 10:20:56+00:00 ID: k6dib08


        Tror ærligt ikke der særligt mange der kan cykle på arbejde/skole der vælger at tage bussen/metro, selvom den er gratis.

        Der er stadig en del studerende der kører til uni, de gider ikke tage bussen fordi det “dyrt” og langsomt, og de “bor for langt væk” til at cykle.

        Så er offentlig transport alligevel lidt bedre for helbredet.

        • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
          link
          fedilink
          dansk
          arrow-up
          1
          ·
          1 year ago

          Parking_Ad3190 at 2023-10-25 11:04:53+00:00 ID: k6dm8bk


          Jeg cykler pt. 35 minutter på arbejde da jeg synes, at 580 kr om måneden ville være for meget at give for et 3-zones pendlerkort.

          Jeg bryder mig faktisk ikke særlig meget om at cykle, men det er nemmere og billigere end bussen/toget.

          Hvis offentlig transport var gratis, ville jeg klart overveje det, da jeg så var fri for at cykle i regn og slud, så jeg synes, det ville være en herlig idé.

          Tjo, rejsetiden er omkring 10 minutter længere med offentlig transport, men der kan jeg tjekke arbejdsmail eller game lidt på min pc osv.

          Spørgsmålet er så, om det er i samfundets interesse at få mig over i offentlig transport.