• Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Snifhvide at 2023-10-25 10:05:48+00:00 ID: k6dh1it


    Det er rigtigt. Mit svar gik dog på det med at få biler væk fra vejene. Tilføjelse: I øvrigt tror jeg ikke, at mange politikere vil definere det som godt, at folk går fra at cykle til at tage overbringe transport. Vores sundhedsvæsen er svært overbelastet, og motion hjælper jo på alt mellem himmel og jord, så at mange studerende vil bruge det i stedet for cyklen, vil nok snarere blive set som et modargument.

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      NCD_Lardum_AS at 2023-10-25 10:20:56+00:00 ID: k6dib08


      Tror ærligt ikke der særligt mange der kan cykle på arbejde/skole der vælger at tage bussen/metro, selvom den er gratis.

      Der er stadig en del studerende der kører til uni, de gider ikke tage bussen fordi det “dyrt” og langsomt, og de “bor for langt væk” til at cykle.

      Så er offentlig transport alligevel lidt bedre for helbredet.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Parking_Ad3190 at 2023-10-25 11:04:53+00:00 ID: k6dm8bk


        Jeg cykler pt. 35 minutter på arbejde da jeg synes, at 580 kr om måneden ville være for meget at give for et 3-zones pendlerkort.

        Jeg bryder mig faktisk ikke særlig meget om at cykle, men det er nemmere og billigere end bussen/toget.

        Hvis offentlig transport var gratis, ville jeg klart overveje det, da jeg så var fri for at cykle i regn og slud, så jeg synes, det ville være en herlig idé.

        Tjo, rejsetiden er omkring 10 minutter længere med offentlig transport, men der kan jeg tjekke arbejdsmail eller game lidt på min pc osv.

        Spørgsmålet er så, om det er i samfundets interesse at få mig over i offentlig transport.