Apples nye CarPlay Ultra blev officielt lanceret tidligere på måneden. Flere bilproducenter har meldt ud, at de vil understøtte systemet i kommende modeller. Men en lang række mærker har endnu ikke forpligtet sig – og nogle har helt fravalgt det.
Touchskærme er meget udbredt i fly, men alle funktioner har en tilsvarende knap. Selv bare at justere lyset på individuelle skærme har sin egen dreje-knap.
e: I det billede du bruger som eksempel er de 4 store skærme ikke touch, men skærmen i midten er så vidt jeg ved. Grundet til det er mest fordi det er upraktisk at række sim arm indover og frem på den måde, ikke fordi det ikke ville være nyttigt. Top panelet og Autopilot knapperne sidder langt længere fremme end skærmen, hvilket er svært at se på det billede. Det kan ses næmmere her:
Touchskærme er meget udbredt i fly, men alle funktioner har en tilsvarende knap. Selv bare at justere lyset på individuelle skærme har sin egen dreje-knap.
Garmin laver et af de mest populære ‘integrated glass cockpits’ (touch skærme) https://www.garmin.com/en-US/aviation/prime/
e: I det billede du bruger som eksempel er de 4 store skærme ikke touch, men skærmen i midten er så vidt jeg ved. Grundet til det er mest fordi det er upraktisk at række sim arm indover og frem på den måde, ikke fordi det ikke ville være nyttigt. Top panelet og Autopilot knapperne sidder langt længere fremme end skærmen, hvilket er svært at se på det billede. Det kan ses næmmere her:

Så blev man klogere igen i dag 🙂
Hvad styrer man fra touch skærmene? Er det indstillinger på flyet eller bare hvad man gerne vil have vist på skærmene?
Det kommer an på flyet, men du kan lidt af det hele. Den her video forklarer det nok bedre end jeg kan https://youtu.be/21eOTAXdXLM