• farsinuceOP
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    edit-2
    10 hours ago

    Jeg elsker, at du checker Feddit.dk før din mail :D

    Ja, spillet virker - også efter Claude’s indgriben. Men koden er din, og jeg ville ikke lemfældigt dele ud af din fortrolige ormekildekode online foruden accept.

    • KlorofylA
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      3
      ·
      10 hours ago

      Uhhhhhhhhhh det er jo mega, mega sejt. Og der er kommet retro-bip lyd på. Der er jo ikke et øje tørt. Har lige lavet 2500 points på hastighed 50 og orme-tilføjelses-niveau 100.

      Lavedet det faktisk som et slags pædagogisk projekt til mine unger da de slet ikke kan finde ud af at bruge piltasterne hurtigt nok til at spille simple, gamle retrospoil, og synes ikke jeg kunne finde nogle fede orme spil til linux. De er så n00b agtige at det er en større kognitiv process hver gang de skal finde den tast der ændre retning. Det kan jeg ikke have siddende på mig.

      Tak for claude indgriben :) Nu er det jo bare endnu sjovere for ungerne at lege med. Det lader til at den er noget mere potent til kode end de andre AI’er, er det ogås dit indtryk?

      • farsinuceOP
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        edit-2
        9 hours ago

        Dejligt, at det faldt i god jord.

        De er så n00b agtige […] Det kan jeg ikke have siddende på mig.

        Nej, det kan jeg godt se. Min datter er vidst mere til Kirby 🤷‍♂️

        Tak for claude indgriben […] Det lader til at den er noget mere potent til kode end de andre AI’er, er det ogås dit indtryk?

        Ja, Claude Sonnet 3.5 har indtil nu været den bedste LLM til kodning (så vidt jeg husker, blev den enten ikke- eller kun lige akkurat slået her i start-2025), og den ny 3.7 er en mærkbar opgradering.

        Der er nogle fine grafer her inde (fra dem selv): https://www.anthropic.com/news/claude-3-7-sonnet

        Nåh ja, og så kan den ræsonnere. Det er dog ikke tilgængeligt i API’en med Cline endnu, som jeg bruger.

        Så koden til dit ormespil kunne ifølge deres sammenligning med/uden ræsonnering have været endnu federe, men ak vi må nøjes.

        • KlorofylA
          link
          fedilink
          dansk
          arrow-up
          3
          ·
          3 hours ago

          Har prøvet dit spil et par gange. Er nået til 784 point ; ) Det er de store klipper der dræber mig.

          Hvordan har du egentlig lavet selve landskabet?

          Det kunne være sejt hvis udødelighedstiden stackede hvis det lykkes at spise et nyt gult æble inden tiden fra det gamle er udløbet. Det ville også være sejt hvis udødelighed blev ledsaget af muligheden for et ekstra hop eller endda uendelige hop :) Kan man gennemføre spillet? PS. når man sidder med en crappy kontorlaptop med TN panel, kan stenen godt være lidt svære at se når man når til ørken.

          • farsinuceOP
            link
            fedilink
            arrow-up
            1
            ·
            2 hours ago

            Hehe tak for forslagene - dem er jeg enig i.

            Hvordan har du egentlig lavet selve landskabet?

            Det hele er fundet på af sprogmodellen selv. Jeg har bare bedt om et unikt Snake-spil med tyngdekraft. Har løbende bedt den om at finde på tiltag at udvidde spillet med.

            784 point? Så har du lige slået min high score. Den sidste zone kommer ved 800 point, men nej, spillet kan ikke vindes. Der er “kun” en high score at stræbe efter.

            Måtte trække en streg i sandet et sted, da spillet er en proof-of-concept - en test for om det kunne lade sig gøre at få den ny sprogmodel fra Claude til at programmere et fungerende browserspil fra bunden, på flere tusinde linjers kode… Altså ved udelukkende at prompte med naturligt sprogbrug.

            kan stenen godt være lidt svære at se når man når til ørken.

            Jeg ved det 😈