• Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    trickortreat89 at 2023-08-20 11:11:40+00:00 ID: jwzfpdz


    Jeg synes der er mange af stationerne der virker unødvendige… skal jeg feks fra Nørrebro til København H er der… 7 stationer!!! Jeg tager tit metroen i håb om at det er hurtigere, men må altid ende med at konkludere at med så mange stationer, så er det bare umuligt at komme hurtigere frem end når jeg cykler i helt almindeligt tempo. Samtidig kan jeg altid observere at der nærmest aldrig er nogle passagerer ved Nuuks Plads eller Frederiksberg alle. Havde de lige sparer nogle mia og ikke lavet de her ekstra unødvendige og pissehamrende dyre stationer havde metroen været hurtigere, fået mange flere passagerer og taget knap så meget plads og byggeri… synes sgu det er lidt dumt

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      rasm866i at 2023-08-20 14:19:24+00:00 ID: jx003rf


      Pointen er at M3 fungerer mere som en bus end fx et s-tog: folk der pendler ind med S-tog eller skal til lufthavnen eller whatever bruger den til at komme de første og sidste par kilometer. Den er ikke til hurtige rejser over lange afstande. Og så naturligvis er den til alle dem der af forskellige grunde ikke kan eller vil cykle.

      Det er også derfor der er så mange stationer med kort afstand: hvis folk skal bruge en bus til at komme til og fra stationen er pointen væk.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        trickortreat89 at 2023-08-20 16:03:54+00:00 ID: jx0fcme


        Men der har man jo allerede dækket de fleste steder med M1 og M2? Så er det jo det her med at ved flere af de million-dyre stationer der er blevet lavet i M3 og M4 er der ikke rigtig nogen grund til at stå på/af så de bliver bare fyld. Hvis nu der var en reel grund for folk til af stå af ved Nuuks plads, Marmormolen etc, så tror jeg tallene ville de helt anderledes ud. Men der er simpelthen bare blevet lavet for mange stationer…

        • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
          link
          fedilink
          dansk
          arrow-up
          1
          ·
          1 year ago

          rasm866i at 2023-08-20 16:14:58+00:00 ID: jx0h0gh


          Du siger at hele københavn er dækket med M1 og M2? arrrrgghh (her kunne jeg godt bruge et “X for doubt” meme. Jeg synes selv man skulle have lavet et langt mere finmasket letbanenet i stedet, men jeg kan sagtens forstå beslutningen der blev taget.

          • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
            link
            fedilink
            dansk
            arrow-up
            1
            ·
            1 year ago

            trickortreat89 at 2023-08-20 16:54:28+00:00 ID: jx0n0g5


            Nej, det er jo så ikke det jeg skriver. M1 og M2 dækker én ting og M3 og M4 dækker nogle andre, så godt så langt. Men kan du fortælle mig hvorfor cityringen skulle have 17 stationer over en meget mindre strækning, hvor hele M1 og M2 feks har 15 og 16? Det jo ikke fordi M1-2 skal halvere deres stationer, men jeg synes virkelig bare de lige har lavet et par ekstra unødvendige stop som ikke særlig mange bruger og det jo ikke fordi det kommer til at være så meget anderledes i fremtiden da nogle stop som feks Nuuks plads eller Frederiksberg alle ikke vil blive til kæmpe industri, erhverv eller boligområder i fremtiden heller…

            • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
              link
              fedilink
              dansk
              arrow-up
              1
              ·
              1 year ago

              rasm866i at 2023-08-20 17:31:35+00:00 ID: jx0srl7


              Lad os se på tallene:

              Linje Længde Antal stationer Længde/station
              M1 13,1 km 15 870 m
              M2 14,2 km 16 887 m
              M3 15,5 km 17 910 m
              M4 (syd+nord) 10,3 km 11 934 m

              Det du giver indtryk for kan jeg altså slet ikke se i tallene. Ved frederiksberg er stationerne ret tæt, men i mindre grad på nørrebro og østerbro

              • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
                link
                fedilink
                dansk
                arrow-up
                1
                ·
                1 year ago

                trickortreat89 at 2023-08-20 18:12:49+00:00 ID: jx0z89w


                Lol jamen fint du gør hvad som helst for at forsvare metrolinjen, men det ændrer altså stadig ikke på at der er mange unødvendige stationer som nok ikke ligefrem vil vrimle med passagerer i fremtiden. Men det ignorerer du jo åbenbart

                • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
                  link
                  fedilink
                  dansk
                  arrow-up
                  1
                  ·
                  1 year ago

                  rasm866i at 2023-08-20 18:18:43+00:00 ID: jx1051j


                  Erh hvad ignorerer jeg, adresserede jeg ikke din pointe direkte? Med mere afstand og derfor længere fra destinationer til nærmeste station, hvordan tænker du så at man skal komme det sidste stykke?

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      the_poope at 2023-08-20 12:08:56+00:00 ID: jwzkjtt


      Den mest ligegyldige station: Marmorkirken. Kun lavet for turister og dronningen, der jo nok aldrig tager toget.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        trickortreat89 at 2023-08-20 12:11:07+00:00 ID: jwzkrwi


        Ja, resten af strækningen udover lige mellem Nørrebro og Kbh H er også fyldt med unødvendige stationer. Hvis de havde haft lidt færre, så ville metroen jo være meget hurtigere og skabt den ekstra fordel, samtidig med den ikke havde været så hamrende dyr og medført at vi har skullet sælge det halve af Kbh’s arkitektoniske sjæl for overhovedet at kunne finansiere den…

        • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
          link
          fedilink
          dansk
          arrow-up
          1
          ·
          1 year ago

          Neat_Street_7683 at 2023-08-20 14:05:39+00:00 ID: jwzy9fo


          De kunne stadig fikse det ved at omdanne de stationer til erhverv. Eksempelvis butikker, sauna eller træningscentre, også bare køre forbi dem.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        rasm866i at 2023-08-20 14:21:38+00:00 ID: jx00f2z


        Marmorkirken stikker nu ikke så meget ud, det er mere stationerne på den helt vestlige del der volder problemer der.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        133DK at 2023-08-20 15:37:18+00:00 ID: jx0bavb


        Mærsk brokkede sig over der ikke ligger en metro station tættere på deres hovedsæde. Det var efter Marmor Kirken var åbnet. 800 meter fra deres hovedsæde