- cross-posted to:
- nyheder
- cross-posted to:
- nyheder
Dette indlæg blev automatisk arkiveret af Leddit-botten. Vil du diskutere tråden? Tilmeld dig på feddit.dk!
The original was posted on /r/denmark by /u/Miss-Quiz-Mis at 2023-10-25 08:27:22+00:00.
The original was posted on /r/denmark by /u/Miss-Quiz-Mis at 2023-10-25 08:27:22+00:00.
invisi1407 at 2023-10-25 10:17:58+00:00 ID:
k6di1uu
Der diskuteres ofte om det er prisen, tiden det tager, frekvensen osv. der er afgørende.
Måske er jeg født i det forkerte land, men jeg kan simpelthen ikke forene mig med at skulle ud og regn, sne, og slud for at tage det offentlige, skifte på Nørreport, gå fra destinatione til mit kontor når jeg bare kan sætte mig ud i en bil med varme og køre direkte til parkeringspladsen bagved kontorbygningen. 🤷♂️
I kan TVINGE mig til det via afgifter, og det gør i, men i får mig ALDRIG til at synes at offentlig transport er fedt til at pendle i.
Når jeg skal ud i byen så tager jeg hjertens gerne det offentligt, men det er også en lystbetonet aktivtet.
xdzgor at 2023-10-25 10:47:33+00:00 ID:
k6dkly4
Vi skal sløjfe parkeringspladsen
invisi1407 at 2023-10-25 11:23:24+00:00 ID:
k6do2bd
Vores parkeringsplads er privat og en del af virksomhedens matrikel, så det tror jeg bare vi selv bestemmer. :)
Derudover, så er jeg uenig. Det skal vi ikke. Der SKAL være parkeringspladser til folk der pendler. Jeg er uenig i præmissen om, at privatbilisme skal fjernes.
Jeg arbejder ikke i København/centrum af nogen by.
McArine at 2023-10-25 11:39:06+00:00 ID:
k6dpq85
Omvendt er der personlig beskatning på en del ting, som arbejdsgiver stiller til rådighed, og at parkering er skattefrit synes jeg godt, man kan overveje, om det fortsat skal være tilfældet.
Optimalt set kunne man beskatte værdien af parkering i byerne og undtage landområderne.
Itsamesolairo at 2023-10-25 11:20:43+00:00 ID:
k6dnsaa
Den skal ikke nødvendigvis sløjfes, den skal bare prissættes ift. sin egentlige markedsværdi. Kvadratmeter i de store danske byer er hammerdyre, og parkeringspladser bør derfor naturligvis være ligeså i stedet for at blive holdt kunstigt lave via e.g. de latterligt billige beboerlicenser.
De steder hvor parkering faktisk er prissat ordentligt (e.g. på Aarhus Ø, hvor der ikke er beboerlicenser) koster parkering alene lige så meget som et pendlerkort til toget.
mymomsaysimbased at 2023-10-25 12:27:49+00:00 ID:
k6dvd1o
Hvad fanden har du gang i, borger
Daros89 at 2023-10-25 12:34:55+00:00 ID:
k6dw91d
Hint: All of the above. Med mindre du bor i byen, har mindre end 10 km til arbejdet, og samtlig familie og venner er samlet omkring dig, så vil egen bil altid slå offentlig transport (med undtagelsen af en cykel i dette tilfælde).
invisi1407 at 2023-10-25 13:03:05+00:00 ID:
k6dzwwj
Hvis det tog markant kortere tid med det offentlige; lad os sige halvdelen af tiden, så ville jeg helt sikkert bare gøre det. Direkte linje, ingen skift. Så er jeg solgt. Varme i toget og A/C om sommeren.
I mellemtiden: Metroen er tusind grader varm om sommeren.
Snotspat at 2023-10-25 11:58:58+00:00 ID:
k6drxdv
Nogen gange er det faktisk solskin, og så er offentlig transport rigtigt hyggelig.
Når det er koldt og mørkt, og togene er overfyldte at dine vaade medpassagerer så du ikke kan få en sidde plads er det mindre fedt.
invisi1407 at 2023-10-25 13:04:03+00:00 ID:
k6e01h4
Ja, men så skal du stadig skifte og stå og vente og håbe du kan få en siddeplads, og så kommer du ind i Metroen om sommeren hvor der ingen aircondition er. 🤷♂️