• dolle
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    2 days ago

    Gad vide om spillestederne er med på den her trend i det lange løb, nu hvor flere og flere ikke hat deres betalingskort med, men bruger telefonen til betaling? En stor del af spillestedets indtjening i forbindelse med koncerter kommer jo fra barsalget, og det må alt andet lige blive begrænset hvis færre har deres betalingsmidler ved hånden, eller hvis der skal være lange køer til at få låst sin pose op. Jeg antager at de har tænkt på det, men jeg synes ikke at artiklen sagde noget om det.

    • SorteKaninOPA
      link
      fedilink
      arrow-up
      3
      ·
      2 days ago

      Posen, mobilen skal lægges i, hedder en Yondr-pose.

      Gæsterne har den på sig hele tiden, men man kan kun få adgang til mobilen i særlige områder på koncertlokationen, hvor posen kan låses op.

      Måske de der “særlige områder” fx er serveringssteder hvor man så kan låse op for posen og betale for tingene?

      • dolle
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        2 days ago

        Ja, men det tilføjer jo stadig et ekstra og meget besværligt overhead til transaktionen hvis det at bevæge sig imellem områderne involverer at man skal igennem en pose-sluse hvor posen hhv. låses op på vej ud og låses igen på vej ind. Specielt er det besværligt hvis man står med fire fadøl i favnen.

        • farsinuce
          link
          fedilink
          arrow-up
          2
          ·
          2 days ago

          Det lyder ret interessant. Så skal folk altså overveje at have “gammeldags” betalingsmidler med?

          Der skal bare ikke opstå noget kritisk, hvor alle skal have udleveret i deres mobiler samtidigt.

          • dolle
            link
            fedilink
            arrow-up
            3
            ·
            1 day ago

            Enig! Jeg synes egentlig også at den problemstilling som jeg fremsætter er et symptom på et større problem med, at vores mobiltelefoner er blevet til single points of failure, og at de på en gang er essentielle værktøjer i samfundet (MitID, betaling, dagligvareindkøb, osv.) og underholdningsmaskiner (SoMe, spil, etc.), og at disse to anvendelser er uadskillelige.

            • farsinuce
              link
              fedilink
              arrow-up
              2
              ·
              edit-2
              24 hours ago

              vores mobiltelefoner er blevet til single points of failure

              Hvis mobilen fejler utilsigtet, kan man altid lægge sig ned og tage en papirpose over hovedet.