• Jramskov
    link
    fedilink
    arrow-up
    4
    ·
    1 year ago

    Enig, der er helt klart noget med trafikken, men generelt synes jeg det er vigtigt med grønne områder i byerne. Det er et spørgsmål hvad med vil med byen. Hvor meget plads skal man give til bilerne i forhold til livet i byen? Jeg synes godt man kan argumentere for at bilerne har fået for meget plads og det vil give mening at lave større områder i byerne hvor biler ikke er tilladt.

    • EvilCartyenOPM
      link
      fedilink
      arrow-up
      2
      ·
      1 year ago

      Ja. Nu kører jeg som regel ned i byen, men det er fordi at det faktisk er billigere at tage bilen og parkere i Bruuns i stedet for at betale 2x voksenbillet ned og hjem igen. Sygt nok, ikke 😂

      Men jeg støtter generelt at man gør byen mere menneskevenlig og mindre bilvenlig. Mon ikke erhvervslivet er glade nok for at åen blev fritlagt også, selvom der jo også var modstand mod det pga trafikale udfordringer.

      Men vi er også nødt til at prioritere den offentlige transport mere. Lige nu er det ikke muligt for mig at tage offentlig transport på arbejde, fordi rådhuset er ude af stand til at forestille sig at man ikke skal ind til byen men på tværs…

      • Jramskov
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        1 year ago

        Jeg køber “CommuterFlex” billetter - de gælder i 16 timer.