• Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    1
    ·
    1 year ago

    Alternative_Pear_538 at 2023-07-02 11:46:21+00:00 ID: jqd8tws


    Selvfølgeligt skal man ikke kaste med ting efter vejarbejdere, men jeg synes det er på tide at vi ser på hvorfor dette sker. Det er jo ikke en tendens der har været tidligere, og det er begyndt samtidigt med at der er mere vejarbejde end nogensinde før. Ofte på hovedveje og ofte med afspærringer over et meget større område end der rent faktisk arbejdes på.

    Det er jo ikke unormalt at sidde i kø på en hovedvej i 30 minutter i mylretiden, mens man langsomt triller forbi kilometervis af afspærring uden en eneste arbejder. Hvorfor skal flere km spærres af når alt arbejdet foregår inden for 20 meter? Er det bare fordi kommunerne er for dovne til at flytte afspærring efterhånden som det bliver relevant?

    IMO er årsagen til frustrationen lige så vigtig at se på, og her er det alvorligt tid til en undersøgelse af unødvendige afspærringer.

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Bambussen at 2023-07-02 11:18:53+00:00 ID: jqdaqdn


      Hastigheden er ikke sat efter hvor mange, der arbejder på lige det stykke asfalt, men også vejen beskaffenhed. Og den er dårlig når der fx et spor mindre eller vejstriber mangler.

      Det sker oftere er fordi der kommer flere biler og alle tager stadig bilen, selvom der er vejarbejde. Færre biler, mindre kø.

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Exo_Sax at 2023-07-02 11:49:10+00:00 ID: jqdd8xz


      Og det er helt fint at have den holdning, at afspærringerne også kan være for omsiggribende, men hovedsagen må og skal være, at der er nogen, der tager det, at de kan risikere at sidde i kø i 30 minutter i myldretiden, som en undskyldning for at forsøge at torpedere en vejarbejder med 110 i timen. Uanset hvor træls det er at sidde i en lummer bil i myldretiden, så kan man simpelthen ikke skyde skylden på offeret i den her situation, og sige, at de selv var udenom det, fordi deres afspærring var for spor.

      Det reelle problem her er, at bilister ikke kan styre sig, så snart de sidder bag et rat, og at de opmuntres til at opføre sig ekstremt farligt, fordi det alt for sjældent har konsekvenser. Og det bliver vi nødt til at fokusere på, før vi begynder at argumentere for, at vejarbejderne selv beder om det, fordi de ikke lader nogen køre på helt frisk asfalt, der ikke har nået at tørre endnu, eller hvad end grunden er til, at de laver større afspærringer. Nu har jeg ikke selv set spor, der var spærret flere kilometer før det egentlige arbejde, men det er måske ikke så underligt, at de eventuelt ikke tør afspærre tættere på dem selv, når folk netop ikke kan styre det.

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      1 year ago

      Leastus at 2023-07-02 18:00:00+00:00 ID: jqenwsl


      Hvorfor skal flere km spærres af når alt arbejdet foregår inden for 20 meter?

      Man skulle næsten tro at vejarbejde flytter sig hen af vejen over tid :O

      IMO er årsagen til frustrationen lige så vigtig at se på, og her er det alvorligt tid til en undersøgelse af unødvendige afspærringer.

      Vi kan sagtens se på årsagerne. IMO er det vigtigste dog at psykopater stopper øjeblikkeligt med at kaste potientielt dræbende ting efter mennesker. Så kan vi altid sætte os ned i en rundkreds senere og snakke om hvorfor Brian med hjerne på størrelse med en ært og manglende empati får sine følelser såret.