Hidtil ukendte beregninger viser, at landets øverste vejmyndighed vurderer, at en motorvej vest om Aalborg til ni milliarder kroner vil være en underskudsforretning for samfundet.
Det lyder godt nok til at der er mange dagordener på spil ud over om det er en god løsning på et aktuelt problem.
Præcis! Der er ikke særlig meget sagligt grundlag for hvorfor en helt ny forbindelse er bedre end et ekstra rør. Beder man ministeren nævne tre konkrete fordele ved en bro i stedet for et ekstra rør, får man noget vagt om “forsyningssikkerhed nord for fjorden” som eneste argument.
Jeg kender ikke til argumenterne, men jeg har selv skulle igennem tunellen i myldertiden i 4 år, og jeg tror personligt ikke at et ekstra rør ville hjælpe. Som jeg ser det, så sker trafikproperne før tunellen. Når man først er kommet forbi alle sammenfletningerne går trafikken egentligt meget fint igennem tunellen. Men jeg er ingen ekspert. Jeg ved bare at der skal laves en løsning for at regionen kan fungere
Ingen problem!
Præcis! Der er ikke særlig meget sagligt grundlag for hvorfor en helt ny forbindelse er bedre end et ekstra rør. Beder man ministeren nævne tre konkrete fordele ved en bro i stedet for et ekstra rør, får man noget vagt om “forsyningssikkerhed nord for fjorden” som eneste argument.
Jeg kender ikke til argumenterne, men jeg har selv skulle igennem tunellen i myldertiden i 4 år, og jeg tror personligt ikke at et ekstra rør ville hjælpe. Som jeg ser det, så sker trafikproperne før tunellen. Når man først er kommet forbi alle sammenfletningerne går trafikken egentligt meget fint igennem tunellen. Men jeg er ingen ekspert. Jeg ved bare at der skal laves en løsning for at regionen kan fungere