Hvad synes folk om denne her? Personligt, synes jeg, at det er møg smart, og tænk hvor mange ressourcer det har potentiale til at spare samfundet og ikke mindst de sygemeldte. Så hvis det implementeres ordentligt og sikkert, så er det jo enormt smart. Jeg kan godt følge FOA-formandens bekymringer, men jeg synes, at det er for stor en ressource til at undlade at bruge den. Og så er de fleste af de gamle fagforeninger jo af natur temmelig bange for fornyelse efter min mening.

  • pomfritten
    link
    fedilink
    arrow-up
    3
    ·
    1 month ago

    PFA gør det jo altså kun for at spare penge.

    standardoplysninger som køn, alder og indkomst med kundens kontakt til sundhedsvæsenet

    Hvis den slags oplysninger bliver almindeligt tilgængeligt for forsikring og pension, så vil de øjeblikkeligt blive misbrugt til profitoptimering.

    • datalogenOP
      link
      fedilink
      English
      arrow-up
      2
      ·
      1 month ago

      Ja, men det er jo win-win, forsikringsselskabet sparer penge, og kunden undgår en langtidssygemelding, hvilket jo er en rædselsfuld ting at gå igennem, kunne jeg forestille mig. Derudover sparer staten/kommunerne også en sjat i refundering af sygedagpenge. Så jeg vil ikke kalde det misbrug af kundens oplysninger i det her tilfælde.

      • pomfritten
        link
        fedilink
        arrow-up
        3
        ·
        edit-2
        1 month ago

        Hej datalogen,

        Vi kan se at du er blevet fyret og er påbegyndt udredning for stress.
        Det giver os en markant højere risiko for fremtidige udgifter til dig, hvilket ikke kan retfærdiggøres over for vores aktionærer.
        Vi opsiger derfor alle dine forsikringer pr. 30/11 2024.

        Med væmlig hilsen
        Forsikringsrøvhullerne.

        • datalogenOP
          link
          fedilink
          English
          arrow-up
          3
          ·
          1 month ago

          Hvad har det med artiklen at gøre? Det der har de jo altid kunne gøre🤷 Det kræver jo ikke maskinelæring. Men forstår, hvor du vil hen, men det er jo heldigvis ofte ikke sådan en forsikring fungerer :)