- cross-posted to:
- nyheder
- cross-posted to:
- nyheder
Dette indlæg blev automatisk arkiveret af Leddit-botten. Vil du diskutere tråden? Tilmeld dig på feddit.dk!
The original was posted on /r/denmark by /u/toft23 at 2023-09-25 08:55:02+00:00.
The original was posted on /r/denmark by /u/toft23 at 2023-09-25 08:55:02+00:00.
Big_Walrus9843 at 2023-09-25 09:01:39+00:00 ID:
k242bdn
Der er satme nogen der burde miste jobbet, hvis det er fordi de ikke kan få det til at køre rundt med de priser de allerede kører med.
PistacieRisalamande at 2023-09-25 09:07:09+00:00 ID:
k242q38
Ved ikke om nogen kan bakke op med facts, men mit indtryk er at togdrift nærmest kun hænger sammen i hele Europa fordi landene poster ufattelige summer i det. Det er også latterligt dyrt mange andre steder sammenlignet med lignende ydelser/bil.
Men ja, jeg godter mig over jeg har mulighed at cykle til og fra job.
ButterTime at 2023-09-25 10:23:00+00:00 ID:
k248l63
Man skal lige huske at der også postes latterligt mange penge i at få bilismen til at fungere. Vejnettet er vanvittigt dyrt at vedligeholde, men det snakker vi ikke om af en eller anden grund. Ligesom at de upopulære togstrækninger substitueres af de populære, så substitueres dem der bor på landet også helt vildt at dem der bor i byerne når det kommer til vejnettet.
haxfar at 2023-09-25 13:49:03+00:00 ID:
k24wbzc
+1
Danmark er en af de få lande (iirc <5) hvor bilister tilnærmelsesvist reelt betaler hvad det koster at holde bilinfrastrukturen oppe, primært på grund af den store beskatning ved køb.
GIGAR at 2023-09-25 09:27:35+00:00 ID:
k2449ly
Det hjælper jo heller ikke, at f.eks. DSB får skåret deres støtte med en milliard: (gammel artikel)
Minutes-Storm at 2023-09-25 09:54:57+00:00 ID:
k246bvc
Bemærk også at deres “priser” altid inkluderer tusindvis af “orange billetter”, som er på tidspunkter hvor den almindelige dansker ikke kan bruge dem til noget. Det forvrider det egentlige billede virkelig meget, og gør det tal der rapporteres langt lavere end det burde.