• Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    1
    ·
    10 months ago

    PistacieRisalamande at 2023-09-25 09:07:09+00:00 ID: k242q38


    Ved ikke om nogen kan bakke op med facts, men mit indtryk er at togdrift nærmest kun hænger sammen i hele Europa fordi landene poster ufattelige summer i det. Det er også latterligt dyrt mange andre steder sammenlignet med lignende ydelser/bil.

    Men ja, jeg godter mig over jeg har mulighed at cykle til og fra job.

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      10 months ago

      GIGAR at 2023-09-25 09:27:35+00:00 ID: k2449ly


      Det hjælper jo heller ikke, at f.eks. DSB får skåret deres støtte med en milliard: (gammel artikel)

    • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      1
      ·
      10 months ago

      ButterTime at 2023-09-25 10:23:00+00:00 ID: k248l63


      Man skal lige huske at der også postes latterligt mange penge i at få bilismen til at fungere. Vejnettet er vanvittigt dyrt at vedligeholde, men det snakker vi ikke om af en eller anden grund. Ligesom at de upopulære togstrækninger substitueres af de populære, så substitueres dem der bor på landet også helt vildt at dem der bor i byerne når det kommer til vejnettet.

      • Dannebot@leddit.danmark.partyOPMB
        link
        fedilink
        dansk
        arrow-up
        1
        ·
        10 months ago

        haxfar at 2023-09-25 13:49:03+00:00 ID: k24wbzc


        +1

        Danmark er en af de få lande (iirc <5) hvor bilister tilnærmelsesvist reelt betaler hvad det koster at holde bilinfrastrukturen oppe, primært på grund af den store beskatning ved køb.